Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazija

Skaitmeninis draugas mokantis matematikos

  • Paskelbė : Barbora Dotiene
  • Paskelbta: 2025-07-03
  • Kategorija: Aktualijos

Skaitmeninis draugas mokantis matematikos

Gimnazijos I–II klasių mokinių darbas su elicejus.lt matematikos platforma pažangos programos  „Tūkstantmečio mokyklos I“ (TŪM) kontekste liudija apie šiuolaikišką, atsakingą ir pažangą generuojantį požiūrį į mokymąsi. Tai daugiau nei technologinė naujovė – tai tvaraus mokymosi kultūros formavimo priemonė, kuri padeda skaitmenines kompetencijas paversti realiomis pažangos galimybėmis.

Platformos naudojimas leido mokiniams įsitraukti į personalizuotą mokymąsi – mokytis pagal individualų tempą, gilintis į sudėtingesnes temas, kartoti medžiagą ir įsivertinti pasiekimus. Elicėjus.lt tapo skaitmeniniu mentoriumi, kuris ne tik suteikia grįžtamąjį ryšį ir aiškiai pateikia mokomąją medžiagą, bet ir ugdo gebėjimą mokytis savarankiškai, atsakingai bei kryptingai. Šios savybės, anot gimnazijų matematikos mokytojų, yra kertinės XXI a. mokinio kompetencijos.

Gimnazijos I–II klasių mokinių įsitraukimas į platformos naudojimą parodė, kad inovacijos gali būti ne tik taikomos, bet ir priimamos kaip natūrali ugdymo proceso dalis. Toks rezultatas įkvepia pokyčiams: kuriama aplinka, kurioje mokymasis nėra formalus procesas, tai – galimybė augti, tobulėti ir įveikti asmeninius iššūkius.

Vertinant elicejus.lt poveikį mokymosi pažangai, fiksuoti svarūs rezultatai: padidėjo mokinių, darančių pažangą, skaičius; mažėjo mokymosi spragų; stiprėjo atsakomybė už individualų mokymosi kelią. Pedagogų pastebėjimu, tai – įrodymas, kad skaitmeninės priemonės, kai jos įgyvendinamos tikslingai ir sistemiškai, tampa ne papildomu įrankiu, o neatskiriama ugdymo proceso dalimi.

Svarbu paminėti, kad šis procesas nebuvo vien kryptingas mokinių darbas. Mokytojai aktyviai bendradarbiavo su platformos kūrėjais, teikė pasiūlymus, dalyvavo mokymuose, analizavo grįžtamąjį ryšį ir prisidėjo prie įrankio tobulinimo. Toks bendradarbiavimas skatino ugdymo kultūros pokytį, kai atsakomybė už mokymosi kokybę tampa bendra visos bendruomenės vertybe.

Gimnazijos planuose – ne fragmentiškas, o tęstinis ir integruotas elicejus.lt taikymas. 2025–2026 mokslo metais įsigytos licencijos leis platformą taikyti nuosekliai, kuriant pagrindą ilgalaikiam mokinių tobulėjimui. Tai rodo, kad skaitmeninės priemonės gali ne tik spręsti esamas problemas, bet ir padėti kurti tvarų, duomenimis grįstą ugdymo modelį.

Elicėjus.lt – tai ne tik matematikos mokymosi priemonė, bet ir įrodymas, kad mokymasis šiuolaikinėje mokykloje gali būti išmanus, lankstus, įtraukiantis ir orientuotas į kiekvieną mokinį. Šis pavyzdys įkvepia ir kitas ugdymo įstaigas ieškoti ne tobulų įrankių, o prasmingų sprendimų, kuriais būtų grindžiama pažanga. Tai ir yra tikrasis pažangos programos „Tūkstantmečio mokyklos I“ sėkmės matas – kai naujovės tampa kasdienybe, o pažanga – kultūra.

Nijolė Balčikonytė,

Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazijos STEAM veiklos koordinatorė,

direktoriaus pavaduotoja ugdymui

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas