Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazija

Inovacijų stovykla – gimnazistų kelias į verslo pasaulį

Inovacijų stovykla – gimnazistų kelias į verslo pasaulį

 

Ekonomikos ir verslumo besimokantys Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazijos moksleiviai džiaugiasi vis gražėjančia antreprenerystės klase.  Informatyvios sienos, nauji suolai ir kėdės erdviame kabinete – verslumą, kūrybiškumą, antreprenerystės kompetencijas skatinanti erdvė.

Trūksta dar kelių korpusinių baldų ir pakviesime visus į antreprenerystės klasės oficialų atidarymą. Džiaugiamės, jog bendruomenės svajonę turėti tokią klasę finansiškai parėmė Klaipėdos rajono savivaldybė.

 

Mokinių mokomąsias bendroves (MMA) gimnazijoje steigiantys mokiniai spalio 17 d. rinkosi į Inovacijų stovyklą – metodiškai nuoseklaus Lietuvos Junios Achievement  (LJA) startuolių kūrimo proceso pradžią. Tai pirmasis žingsnis įgyvendinant „accelerator_x“ mokinių bendrovių programą. Inovacijų stovyklos tikslas – ugdyti jaunimo verslumą ir suteikti jiems raktinių įgūdžių.

 

Stovyklos metu mokiniai tyrinėjo problemas, su kuriomis susiduria bendraamžiai, jų aplinka, bendruomenė, o kartais net visa visuomenė. Nuo programėlių, padedančios užmigti, sportuoti, individualių dovanų kūrimo ir pristatymo, tvaraus drabužių vartojimo, gamtos turtų panaudojimo kosmetikoje, terapijoje, nerimo problemų sprendimo, motorolerių remonto, reklamos paslaugų iki sprendimų, kaip panaikinti nemalonų kvapą šiukšlių konteineriuose ar išspręsti mikroįtrūkimų problemą betone.

 

Jaunieji antrepreneriai, identifikavę problemą, analizavo jos priežastis, pasekmes ir ieškojo galimų sprendimo kelių. Moksleivius aplankė gimnazijos direktorė Rasa Mašurinienė ir pavaduotoja Nijolė Balčikonytė. Viešnioms stovyklos dalyviai papasakojo, kokias idėjas planuoja įgyvendinti.

 

Kiekviename etape pasitvirtino LJA metodikos stiprybė: nuo teorinių žinių pateikimo – aiškiai, patraukliai ir suprantamai – iki praktinio pritaikymo komandose. Problemos analizę lydėjo rinkos tyrimas ir klientų personų kūrimas, vėliau sekė idėjų generavimas, sprendimo koncepcija, prototipo kūrimas ir galiausiai – viešas pristatymas („pitch“). Tokie nuoseklūs žingsniai leidžia ne tik išmokti startuolių kūrimo principų, bet ir ugdyti bendrąsias kompetencijas – kūrybiškumą, bendradarbiavimą, atsakomybę, gebėjimą priimti sprendimus ir valdyti rizikas. Tai įgūdžiai, kurių šiandien labiausiai reikia nuolat kintančioje darbo rinkoje.

 

Ši stovykla – tik pradžia kuriant mokomąsias mokinių bendroves. Visada tikiuosi, jog pirmosios verslo idėjos mokyklos suole gali užaugti iki realių startuolių, kuriančių vertę Lietuvai ir pasauliui.

 

Vida Valaitytė-Ivachnenko

Ekonomikos ir verslumo mokytoja,

LJA tinklo mokytoja

Autorės nuotr.

 

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas