Kūrybinio mąstymo laboratorijos veiklos gimnazijoje

  • Paskelbė : Barbora Dotiene
  • Paskelbta: 2024-07-01
  • Kategorija: Aktualijos

Kūrybinio mąstymo laboratorijos veiklos Gargždų ,,Vaivorykštės“ gimnazijoje“ (TŪM projektas)

Visus metus laboratorijoje

2023–2024 m. m. ,,Vaivorykštės” gimnazijoje visus mokslo metus ne tik mane, ne tik gimnazijos, bet ir Klaipėdos rajono mokyklų bendruomenę džiugino nauja kūrybinio mąstymo erdvė. Ši erdvė atsivėrė mokinių kūrybiškumo ugdymui,  bendradarbiavimui, lyderystės stiprinimui, visų septynių mokinių kompetencijų tobulinimui. Čia nuo rugsėjo iki birželio buvo vykdomas literatūrinių - teatrinių etiudų kūrimas su Gargždų ,,Vaivorykštės”  gimnazijos ir kitų Klaipėdos rajono bendrojo ugdymo mokyklų (Gargždų ,,Minijos”, ,,Kranto” progimnazijos, Vėžaičių pagrindinė mokykla) mokiniais.  Laboratorijoje mokiniai kartu analizavo ir interpretavo K. Borutos romano ,,Baltaragio malūnas” ištraukas, diskutavo, siūlė kūrybinius sprendimus teatrinėms šio kūrinio improvizacijoms. Taip gimė penkių istorijų pasakojimo idėja. Pavadinome šį kūrybinį procesą taip: ,,Penkios Paudruvės krašto istorijos arba kodėl gyvenimas negalėjo ,,būti kaip obuolys”? Kūrybinio mąstymo laboratorijos veiklų metu buvo kuriamos inscenizacijos, kurias nufilmavo ,,Fotolabas“ (kita TŪM gimnazijoje vykdoma veikla) laboratorijos mokiniai su dailės ir technologijų mokytoju Gintautu Našlėnu. Smagu, kad balandžio 8 d. įvyko užsiėmimas su profesionalais: dalyvavo teatro ir kino aktorė Gintautė Rusteikaitė bei kino režisierius Vilius Lukošius. Keletą valandų erdvėje vyko kūrybinis darbas ir su mokinių grupe, ir su darbo grupėje bendradarbiaujančiais mokytojais.  Bendradarbiaujant su gimnazijos dailės ir muzikos mokytojomis J. Lukiene ir J. Surbliene buvo derinamos mokinių sceninės išvaizdos, aprangos detalės, etiudų muzikinio fono parinkimas. Gegužės – birželio mėnesiais filmavome istorijas, jas dar pabaigsime kurti ateinantį rudenį. Nufilmuotos istorijos iki 2025 m. pavasario bus įkeltos į Klaipėdos rajono švietimo centro edukacinių darbų banką, o kūrybinių etiudų ištraukos 2025 m. pavasarį bus pristatomos Klaipėdos rajono TŪM projekto baigiamajame renginyje Priekulės I. Simonaitytės gimnazijos įrengtoje naujoje salėje. Pasibaigus TŪM projekto vykdymo veikloms kūrybinio mąstymo laboratorijoje dar bus 2025 m. pavasarį rengiamas baigiamasis – šventinis ,,Penkių Paudruvės krašto istorijų“ aptarimas ir refleksija su mokytojais ir mokiniais, o jei pavyks, ir su profesionalais, dalyvavusiais veikloje.

Renginiai, švenčių scenarijai, ,,Literatūros tekstai erdvėse“ tik čia

Kūrybinio mąstymo laboratorija erdvi, patogi, jauki. Čia gimsta pačios gražiausios mintys ir idėjos, vyksta susitikimai ir repeticijos, pati čia tęsiu ir įgyvendinu savo sukurtą neformalaus švietimo programą ,,Literatūros tekstai erdvėse“ su mokiniais.

 ,,Judesys” kūrybinio mąstymo erdvėje prasidėjo jau nuo rugsėjo pirmųjų dienų. Čia vyko darbas su Rugsėjo 1-osios šventės vedančiaisiais ir organizatoriais, mokiniai kūrė šventės scenarijų, repetavo. Įpusėjus rugsėjui gimnazijoje svečiavosi Vokietijos Švabacho menų gimnazijos mokiniai ir mokytojai. Kartu su mūsų gimnazijos mokiniais, dalyvaujančiais šiame projekte, kūrybinio mąstymo laboratorijoje vyko teatro pamoka ,,Teatras kaip pamoka, kaip žaidimas”. Spalio pradžioje viena gražiausių ir prasmingiausių švenčių Klaipėdos rajone - Tarptautinė mokytojų diena. Šiais metais su mokiniais parengėme Klaipėdos rajono mokytojams literatūrinę - meninę kompoziciją ,,Tarp užmiegančių, giedančių fleitų”, kurią dovanojome Klaipėdos Švyturio arenoje vykusiame renginyje ir sveikinome Metų mokytojus. Spalio mėnesį šioje erdvėje vyko ir pasirengimas respublikinei mokslinei koferencijai ,,Nušvitusi dulkė“ (Mykolo Vaitkaus gimimo 140 metų paminėjimui). Repetavome su kompozicijos ,,Benedicamus, domino” dalyviais, konferencijoje dalyvavome spalio 27 d. Gargždų ,,Minijos“ kino teatre. Lapkritį prasidėjo pasirengimas tradicinei Vakarų Lietuvos regiono Pasakorių šventei – konkursui (šių metų tema – Klaipėdos krašto turgus). Buvo kuriamas šventės scenarijus kartu su mokiniais (pagal M. Katiliškio romaną ,,Miškais ateina ruduo“), rengiami šventės vedėjai. Bendradarbiaudami ,,Vaivorykštės” gimnazijos lituanistai šventę organizavo įveiklindami įvairių mūsų gimnazijos klasių mokinius, buvo pakviestas į šventę Dovilų etninės kultūros centro etnologas, Dovilų kaimo šviesuolis Helmutas Lotužis. Visą rudenį kūrybinio mąstymo erdvėse rinkosi repetuoti ir mūsų gimnazistai antrokai, kuriantys scenarijų ,,Einšteinai, gelbėk!” pirmokų šventei. Čia ir vėl repeticijos, vaidmenų kūrimo džiaugsmas. Daugiausiai laiko žiemą šioje erdvėje per pertraukas ir po pamokų praleido mūsų gimnazijos trečiokai gimnazistai, kurdami Šimtadienio šventės scenarijų ,,Paskutinė ekskursija”. Vėl vyko smagios scenų repeticijos, renginys čia buvo režisuojamas, kuriami šokiai ir vaidmenys. Kūrybinio mąstymo laboratorijoje vyko ir pasirengimas visiems Lietuvos mokinių meninio skaitymo etapams su mūsų gimnazijos antroke skaitove Ema Venckute. Ši mokinė respublikiniame etape Vilniuje iškovojo II laipsnio diplomą. Pavasario mėnesiai irgi buvo intensyvūs šioje erdvėje: balandžio pabaigoje vyko pasirengimas tradiciniam renginiui ,,Aš kūrėjas“: čia ir vėl buvo kuriamas scenarijus, repetavo renginio vedėjos, o gegužės 2 d. šią erdvę kartu su mokiniais ir mokytojais lituanistais išpuošėme beržais, pasikvietėme į svečius prozininkę, vertėją Kristiną Tamulevičiūtę, tad įvyko puiki tradicinė gimnazijos mokytojų lituanistų ir mokinių rengiama popietė Žemaitijos regiono ir Klaipėdos rajono mokyklų mokiniams ,,Aš – kūrėjas“. Gegužės 24 d. gimnazijoje dar įvyko ir tradicinė bendruomenės šventė ,,Ilgos pertraukos, trumpos pamokos“. Ir vėl kartu su  mokiniais šioje erdvėje kūrėme šventės scenarijų pagal poeto H. Radausko eilėraščius, repetavome su vedėjais.

Kūrybinėse erdvėse ir susitikimai, parodos, integruotos pamokos

Erdvi kūrybinio mąstymo laboratorija atvėrė daugiau galimybių bendradarbiavimui ir susitikimams.  Norisi pasidžiaugti, kad kūrybinio mąstymo laboratorijos erdves šiais mokslo metais jau atrado ir kiti mokytojai. Balandžio mėnesį buvo organizuota paroda ,,Vilko vaikai”  I-II klasių mūsų gimnazijos mokiniams bendradarbiaujant su gimnazijos istorijos mokytojomis Ingrida Jančauskiene ir Vida Mockuviene. Gegužės 22-30 dienomis Liepa Šideikytė (IIIf ) ir Mikas Grikšas (IIIc) tapo I ir II klasų gimnazistų pilietinio ugdymo ir istorijos mokytojais. Jie pasiruošė ir kūrybinio mąstymo erdvėje pravedė pamokas apie „Vilko vaikus“, tragišką jų likimą. Darbas buvo organizuotas grupėse, mokiniai turėjo pildyti „Minčių žemėlapius“, apibūdinti „Vilko vaikų“ emocijas. Na, o mokslo metams skaičiuojant paskutines darbo dienas gimnazijos dailės mokytoja Joana Lukienė bei  lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Zofija Vaitkuvienė pakvietė III klasės 3 srauto  gimnazistus  į šioje kūrybinio mąstymo erdvėje organizuotą netradicinę integruotą dailės ir lietuvių kalbos, literatūros pamoką „Linksmoji monotipija su dailininke ir knygų kūrėja Sigute Ach“.

  Žinoma, kūrybinio mąstymo veiklos gimnazijoje organizuojamos jau seniai. Džiaugiuosi, kad nauja erdvė, kurioje taip smagu kūrybiškai vesti pamokas, repetuoti, kurti, rengti susitikimus ir renginius, padeda mums visiems. Kai kurios minėtos veiklos bus tęsiamos ir ateinančiais mokslo metais. Tikimės, kad kūrybinio mąstymo erdvė atsivers ir kitiems kūrybiniams sumanymams, kad čia vyks dar daugiau integruotų pamokų, susitikimų, skleisis gražus bedradarbiavimas.

Ugdymo veiklos „Kūrybinio mąstymo laboratorijos veiklos Gargždų ,,Vaivorykštės“ gimnazijoje“ vadovė, lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja ekspertė, mokyklinio teatro režisierė Rasa Rusteikienė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas